Mikähän ötökkä tässä on? Muodosta päätellen jokin lude. Kuvat aika huonoja, pahoittelen, kiireesti otettu.

Kysytty

Mikähän ötökkä tässä on? Muodosta päätellen jokin lude. Kuvat aika huonoja, pahoittelen, kiireesti otettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossa emme varsinaisesti ole hyönteisasiantuntijoita, mutta rohkenisin veikata, että kyseessä ei ole lude vaan torakka. Tuntosarvet ovat jotenkin torakkamaiset. Muoto on kyllä ludemainen, myönnän.

Jos sinulla on älypuhelin, löydät sovelluskaupasta Bug identifier -nimisen sovelluksen, jonne voit syöttää valokuvan ötökästä, ja tunnistaminen tapahtuu sen perusteella.

Tuholaisentorjuntayritykset auttavat mahdollisten tuhohyönteisten tunnistamisessa.