Mikähän lasten kuvakirja on kyseessä? Siinä poika viettää päivät yksin kotona vanhempien ollessa muistaakseni töissä. Kirjassa pikkuruinen kääpiön kokoinen…

Kysytty

Mikähän lasten kuvakirja on kyseessä? Siinä poika viettää päivät yksin kotona vanhempien ollessa muistaakseni töissä. Kirjassa pikkuruinen kääpiön kokoinen poika, olisikohan ollut vaaksan korkuinen, ilmestyy sängyn alta ja opettaa päähenkilölle, kuinka tämäkin voi muuttua yhtä pieneksi. Siinä oli taikasana, muistaakseni "vahoo", ja taikasanalla pystyi taas muuttua tavallisen kokoiseksi. Päähenkilö sitten muuttui kääpiön kokoiseksi itsekin ja seurasi toveriaan jonnekkin pikkuruiseen asuntoon. Se oli muistaakseni hiiren entinen asunto ja pikkuruinen poika oli sen nykyinen asukki.

Päähenkilön vanhempien ollessa poissa, päähenkilö muuttui pikkuruiseksi ja meni aina toverinsa luokse. Muistan että he joskus kävivät kylvyssä yhdessä, ja kylpyammeena toimi päähenkilön kodista jokin astia, olisikohan ollut sokerikippo, tai joku muu pieni astia.

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi kirja on

TEKIJÄ    Lindgren, Astrid
TEOS    Pekka Peukaloinen / Astrid Lindgren ; [kuvittanut Eva Billow] ; [suomentanut Laila Järvinen]
PAINOS    3. painos - 4. painos 2000
Julkaisutiedot    Porvoo : WSOY, 1996
ULKOASU    129 sivua : kuvitettu