Mikähän kirja on kyseessä? Luin sen muutama vuosi sitten ja tunnelma jäi mieleen. Kirjassa on nuori nainen joka muuttaa (Ruotsin?) Lappiin ja on töissä…

Kysytty

Hei! Mikähän kirja on kyseessä? Luin sen muutama vuosi sitten ja tunnelma jäi mieleen. Kirjassa on nuori nainen joka muuttaa (Ruotsin?) Lappiin ja on töissä kaupassa. Hän asuu vaatimattomasti. Kirjassa ei tapahdu paljon. Paikkakunnalla on hotelli/ravintola, jossa päähenkilö käy joskus. Pohjoisen keväistä/kesäistä valoisuutta kuvataan.

Vastaus

Vastattu

Kuvaus osuisi aika tarkasti Elin Willowsin kolme vuotta sitten julkaistuun romaaniin Sisämaa (Teos, 2018). Se on Ruotsissa syntyneen ja nykyisin Suomessa asuvan kirjailijan esikoisteos.

http://www.teos.fi/kirjat/kaikki/kev%C3%A4t-2018/sis%C3%A4maa.html