Mikä vampyyri- tai kauhuelokuva?

Kysytty

Mikä vampyyri- tai kauhuelokuva?

Lisätietoja:
Tuli tv:stä 90-luvulla. Elokuvan lopussa nainen kaatuu ja kuolee. Seuraavaksi näytetään arkkua, jossa lukee tuon naisen nimi, muistaakseni alkoi M-kirjaimella (Maria tai vastaava). Viimeisenä kohtana elokuvassa näytetään, kun arkun sisällä olevalle luurangolle kasvaa pitkät (harmaat tai vihreät) hiukset, mikä todisti, että hän oli vampyyri.

Tuosta elokuvasta oli kysymys Megavisassa 90-luvulla. Kysymys kuului jotenkin näin: Missä elokuvassa mainitaan nimi ___?

Vastaus

Vastattu

Näillä sinänsä hyvillä tuntomerkeillä emme löytäneet täysin varmaa tunnistusta.

Yksi vaihtoehto voisi olla Roger Cormanin vuonna 1960 ohjaama "Vieraana kauhujen talossa" (alkup. "House of Usher").

Elokuvassa on kyseisen kaltaisia kauhuelementtejä sekä naispuolisena päähenkilönä Madeline Usher.

Elokuva on näytetty MTV3-kanavalla 12.6.1994.

Lisätietoja elokuvasta myös muun muassa IMDB-sivustolta.

Kenties joku lukijamme saattaisi tunnistaa elokuvan tarkemmin?