Mikä teos on seuraava Lordi Hornbloverin jälkeen? Saisinko samalla koko sarjan kirjojen nimet niiden järjestyksessä.

Kysytty

Mikä teos on seuraava Lordi Hornbloverin jälkeen? Saisinko samalla koko sarjan kirjojen nimet niiden järjestyksessä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

C. S. Foresterin Hornblower-sarja etenee kronologisessa järjestyksessä näin:

1. Upseerikokelas Hornblower (Mr. Midshipman Hornblower)
2. Luutnantti Hornblower (Lieutenant Hornblower)
3. Hornblower ja Hotspur (Hornblower and the Hotspur)
4. Hornblower ja hänen omatuntonsa : keskeneräiseksi jäänyt romaani ja kaksi novellia (Hornblower and the crisis)
5. Hornblower Turkin vesillä (Hornblower and the Atropos)
6. Komentajakapteeni Hornblower I & II (Captain Hornblower, R. N., joka koostuu kolmesta erillisestä teoksesta: The happy return, A ship of the line ja Flying colours)
7. Kommodori Hornblower (The commodore)
8. Lordi Hornblower (Lord Hornblower)
9. Hornblower Länsi-Intiassa (Hornblower in the West Indies)

Keskeneräisen Hornblower ja hänen omatuntonsa -romaanin yhteydessä julkaistusta kahdesta novellista Hornblower ja McCoolin leski sijoittuu kronologiassa Upseerikokelas Hornblowerin ja Luutnantti Hornblowerin väliin, Viimeinen kohtaaminen loppuun.

Kirjoitusjärjestyksessä:

1. The happy return (1937)
2. A ship of the line (1938)
3. Flying colours (1938)
4. The commodore (1945)
5. Lord Hornblower (1946)
6. Mr. Midshipman Hornblower (1950)
7. Lieutenant Hornblower (1952)
8. Hornblower and the Atropos (1953)
9. Hornblower in the West Indies (1958)
10. Hornblower and the Hotspur (1962)
11. Hornblower and the crisis (1967)

Suomennosjärjestyksessä:

1. Komentajakapteeni Hornblower I & II (1942)
2. Kommodori Hornblower (1948)
3. Lordi Hornblower (1949)
4. Upseerikokelas Hornblower (1952)
5. Luutnantti Hornblower (1953)
6. Hornblower Turkin vesillä (1955)
7. Hornblower Länsi-Intiassa (1959)
8. Hornblower ja Hotspur (1963)
9. Hornblower ja hänen omatuntonsa (1968)

1950-luvulla julkaistiin myös neljä nuorille tarkoitettua tiivistelmää Hornblowerin seikkailuista:

1. Hornblower lähtee merille (1955)
[kirjoista Upseerikokelas Hornblower ja Luutnantti Hornblower]
2. Hornblower laivanpäällikkönä (1956)
[kirjoista Hornblower Turkin vesillä ja Komentajakapteeni Hornblower I]
3. Hornblower vankeudessa (1958)
[kirjasta Komentajakapteeni Hornblower II]
4. Hornblower Suomenlahdella (1958)
[kirjoista Kommodori Hornblower ja Lordi Hornblower]

24 ääntä

Kommentit

Kiitos!

Kiitos erinomaista palvelua. Kaikki on kerätty, (nuorten ja aikuisten versiot).