Mikä tarkoitus oli numerosarjalla, joka oli kirjoitettu käsin vanhojen kirjastokirjojen sivulle 48? Miksi tällaisia merkintöjä tehtiin ja miksi sivulle 48?

Kysytty

Mikä tarkoitus oli numerosarjalla, joka oli kirjoitettu käsin vanhojen kirjastokirjojen sivulle 48?
Miksi tällaisia merkintöjä tehtiin ja miksi sivulle 48?

Vastaus

Vastattu

Hei

Kyseessä on luultavasti ns. nidetunnuksen loppuosa. Jotkut kirjastot laittavat vieläkin esim. kirjaston leiman tietylle sivulle, jotta kirjan tunnistaa kirjaston kirjaksi vaikka muut tarrat/tunnisteet revitään pois. Se, että kyseessä on ollut juuri sivu 48, on kunnan oma käytäntö.