Mikä se "lukitse" ruutu on kirjojen varauksen hälkeen omissa varauksissa? Tuomas

Kysytty

Mikä se "lukitse" ruutu on kirjojen varauksen hälkeen omissa varauksissa?
Tuomas

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-ohjeissa kerrotaan Lukitse-toiminnon käytöstä seuraavasti:

Jos haluat estää varaustasi saapumasta noudettavaksi esim. lomasi aikana, voit lukita varauksen. Merkitse rasti varauksen oikealla puolella olevaan Lukitse-ruutuun ja napsauta painiketta Tallenna muutokset. Järjestelmä antaa ilmoituksen: "Alla olevat varaukset poistetaan tai muutetaan. Jatkatko?" Vastaa "Kyllä".

Kun haluat purkaa lukituksen, poista rasti Lukitse-ruudusta, napsauta painiketta Tallenna muutokset ja vastaa varmistuskysymykseen "Kyllä".