Mikä satukirja on kyseessä:kuvassa kaunis tyttö ihastuu lammessa peilautuvaan kuvaansa?

Kysytty

Mikä satukirja on kyseessä:kuvassa kaunis tyttö ihastuu lammessa peilautuvaan kuvaansa?

Vastaus

Vastattu

Topeliuksen sadussa Adalmiinan helmi on kohtaus, jossa Adalmiina kumartuu juomaan lammesta ja ihastuu omaan kuvajaiseensa. Maija Karman kuvittamassa kuvakirjaversiossa (ISBN 951-30-9262-3) on kuva tästä kohtauksesta, ja sama kuva on myös kirjan kannessa. (ks.liite)

Kirja löytyy sekä helmetin että Vaski-kirjastojen kokoelmista.