Mikä on Uppo-Nalle löytää ystävänsä -kirjan teema? Tarkoitan kaikkia kolmea kirjaa, jotka teos sisältää.

Kysytty

Mikä on Uppo-Nalle löytää ystävänsä -kirjan teema? Tarkoitan kaikkia kolmea kirjaa, jotka teos sisältää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teemaa voi lyhyesti luonnehtia tarinan ideaksi. Teeman voi usein ilmaista yhdellä sanalla, esimerkiksi ystävyys, rakkaus, kosto. Teeman löytäminen voi tuntua vaikealta, koska se on usein niin sanotusti näkymättömissä ja paljastuu tai selviää kun tarina on luettu.

Elina Karjalaisen Uppo-Nalle –kirjoissa on teemana esimerkiksi ystävyys, onni ja onnellisuus.

Elina Karjalaisesta löytyy tietoa mm. seuraavista kirjoista: Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 3 / toim. Ismo Loivamaa, BTJ Kirjastopalvelu 2001 ja Mervi Koski: Kotimaisia lastenlyyrikoita, BTJ Kirjastopalvelu 2003. Teoksissa on luonnehdittu myös Uppo-Nalle –kirjoja.