Mikä on romaani, joka alkaa jotenkin lauseella "pitkä ihana kesä oli ohitse ja.."

Kysytty

Mikä on romaani, joka alkaa jotenkin lauseella "pitkä ihana kesä oli ohitse ja.."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lause toi mieleen ensimmäiseksi Tove Janssonin Kesäkirjan, mutta kyseinen teos ei kuitenkaan ala näillä sanoilla. Kirjasampo-sivustostakaan ei ollut tässä apua. Onko mahdollisesti kyseessä lasten- tai nuortenkirja? Kyselin myös kollegoilta, mutta antamillasi tiedoilla ei osattu sanoa mistä kirjasta olisi kysymys. Jos sinulla on antaa jotain lisätietoja, niin ehkä onnistumme löytämään oikean kirjan.

Netistä löytyy myös erilaisia keskustelupalstoja hakusanoilla "kirjan ensimmäinen lause", joissa arvuutellaan tai on listattu kirjojen alkulauseita.

Ehkä joku tämän palstan lukija keksii oikean kirjan?