Mikä on oheisen viroksi lauletun Virosta ja Tallinnasta kertovan laulun nimi ja kuka on sen säveltäjä? Olen vuonna 1995 kuvannut videon Tallinnan-matkasta ja…

Kysytty

Mikä on oheisen viroksi lauletun Virosta ja Tallinnasta kertovan laulun nimi ja kuka on sen säveltäjä? Olen vuonna 1995 kuvannut videon Tallinnan-matkasta ja käyttänyt tätä laulua sen loppumusiikkina, mutta en enää muista, mistä olen laulun saanut.

Vastaus

Vastattu

Tuglas-seuran ja Baltia-kirjaston ystävällisellä avustuksella löytyi vastaus kysymykseenne.

Kyseessä on vuoden 2009 Tallinna laul –sävellyskilpailun voittajalaulu Tallinn. Kappaleen on säveltänyt Piret Laikre, sanat ja sovitus on Tõnu ja Piret Laikren. Solisteina laulavat Raimondo Laikre ja Marvi Vallaste ja heitä säestävät Daniel Reinaru (rummut), Kaarel Liiv (basso), Merje Kägu (kitara).

https://www.tallinn.ee/est/uudised?id=26095