Otsikko
Mikä on nimeltään klassinen musiikkikappale (ehkä jopa oopperatyyppinen) jonka voi kuulla Unkarissa, Balaton-järven halki Balatonfüred-Tihany väliä kulkevan…

Kysytty

Mikä on nimeltään klassinen musiikkikappale (ehkä jopa oopperatyyppinen) jonka voi kuulla Unkarissa, Balaton-järven halki Balatonfüred-Tihany väliä kulkevan lautan saapuessa illalla viimeisen kerran Balatonfüredin satamaan? Olette viimeisiä toivojani tässä kysymyksessä, mutta ymmärrän täysin jos ette onnistu tähän vastausta saamaan. Kiitos paljon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jatkotutkimuksetkaan eivät tuottaneet tulosta. Suom-Unkari seurasta sain seuraavan viestin:

"Ei ole selvinnyt lauttamusiikki. Otin Unkariin kahteenkin paikkaan heti yhteyttä, mutta ei taida selvitä. Toinen henkilö vastasi, että soittelevat levyltä varmaan sekalaisesti aina eri kappaleita?? Luulen, että senkertainen musiikki jää arvoitukseksi."

Alla vielä ensimmäisen vastaukseni.
------
En ole vielä löytänyt vastausta kysymykseesi. Olen lähettänyt tiedustelun Suomi-Unkari seuralle, mutta heiltä ei ole vielä tullut minkäänlaista vastausta. Odottelen vielä sitä josko heidän kautta saisimme kappaleen nimen selville. Palaan asiaan heti tämän jälkeen, joko vastauksen kanssa tai vien asiaa eteenpäin Unkarin kansalliskirjaston kautta.

Jos pystyt hyräilemään kappaletta niin sinun kannattaa soittaa Tampereen pääkirjaston musiikkiosastolle niin voisimme ehkä tunnistaa kappaleen sitä kautta.

0 ääntä

Kommentit

Vastausta en tiedä heti. Mutta voin tutkia asia :)

Varmaa juttu on se että Balatonfüredin legendaarinen asukas oli Lujza "kansan satakieli" Blaha oopperalaulaja (1850-1926) ja luulisin että se kappale liittyy jolla tavalla hänen.

Palaan kun tiedän enemmän

Vastausta en tiedä heti. Mutta voin tutkia asia :)

Varmaa juttu on se että Balatonfüredin legendaarinen asukas oli Lujza "kansan satakieli" Blaha oopperalaulaja (1850-1926) ja luulisin että se kappale liittyy jolla tavalla hänen.

Palaan kun tiedän enemmän