Mikä on maailman pisin kirja (sivumäärässä mitattuna) ja montako sivua siinä on? Kysyy Jussi viisi vuotta.

Kysytty

Mikä on maailman pisin kirja (sivumäärässä mitattuna) ja montako sivua siinä on? Kysyy Jussi viisi vuotta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maailman pisin kirja virallisesti on Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä. Näköjään pitää Guinnessin ennätystäkin hallussa asian tiimoilta.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_novels

Tuon linkin takaa löytyy kriteerit valinnalle, miten kirjan pituus mitataan virallisesti ja syy miksi esim. Harry Pottereita ei kelpuuteta mukaan.

41 ääntä

Kommentit

Kiinnostavaa tietoa, kiitos.