Mikä on helsingin korkein asuttu rakennus?

Kysytty

mikä on helsingin korkein asuttu rakennus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomat kirjoitti 19.2.99 näin: "Vuosaaren metroaseman tuntumaan nousee muutaman vuoden kuluttua Suomen korkein, 26-kerroksinen asuintalo. Talon katto on vähintää 90 metrin korkeudella meren pinnasta"

Mutta tällä hetkellä korkeinta asuintaloa selvitellään, kaupungin tietokeskus lupasi ilmoitella kun selviää.

9.4.2001 Tietokeskus lähetti seuraavan viestin: "Helsingin korkeimmasta asuinrakennuksesta on keskusteltu Kaupunkimittausosastolla ja keskustelussa päädyttiin muistin varaisesti kahteen korkeaan rakennukseen. Systemaattista seurantaa rakennusten korkeustiedoista ei ole. Ei myöskään Rakennusvalvonnassa.

1. Haagassa Iida Aahlbergintiellä osoitteessa 3 a ja 3 b on 3 korkeaa taloa. Talot ovat rivissä, joista keskimmäinen n. + 84 m merenpinnasta. Tontin korkeus merenpinnasta on n. + 42-45 m ja rakennuksen korkeus on n. 40 m.

2. Sörnäisissä, Lintulahden aukion pohjoispuolella on korkea rakennus korttelissa 10288 tontilla 31 Lintulahden kujan varrella. Rakennuksen korkeus merenpinnasta on n. + 46.1 m, maanpinnan korkeus on n. 11.9 m merenpinnasta, rakennuksen korkeus on n. 34 m ja siinä on 13 kerrosta.