Otsikko
Mikä on etunimen Sisu historia ja merkitys?

Kysytty

Mikä on etunimen Sisu historia ja merkitys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleiskielen "sisu" merkitsee yhtä aikaa rohkeutta ja sinnikkyyttä, joten se kuvaa suomalaista perusluonnetta parhaimmillaan. Etunimenä Sisu on uusi tuttavuus, jolla oli 1990-luvun loppuun mennessä hyvin vähän kantajia: sen sai nimekseen 1900-luvulla vain 20 poikaa ja yksi tyttö. Nimen suosio on kasvanut selvästi 2000-luvun alusta lähtien. (Saarikalle: Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön)

Sisulla ei ole toistaiseksi omaa virallista nimipäivää. Lisää etunimistä osoitteessa http://almanakka.helsinki.fi/

17 ääntä

Kommentit

Olen viiden kuukauden ikäisen Sisu pojan mummo! Hän on todella sisukas ja rohkea, sillä hän oppi aikaisin konttausasentoon nousun ja siitä istumaan ilman tukea!!