Otsikko
Mikä olisi mielestänne hyvä Jonh F. Kennedyn elämekrta? Siis sellainen, mikä ei keskittyisi pelkästään sensaatiohakuisiin salaliittoteorioihin Kennedyn…

Kysytty

Hei.
Mikä olisi mielestänne hyvä Jonh F. Kennedyn elämekrta? Siis sellainen, mikä ei keskittyisi pelkästään sensaatiohakuisiin salaliittoteorioihin Kennedyn murhasta, vaan kattaisi koko hänen elämäntyönsä - niin lapsuuden, ajan ennen presidenttiyttä ja tietysti hänen murhansa
vaikutukset USA:n ja koko maailman historiaan. Voit ehdottaa useampaakin teosta.
i

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys on hyvä ja samalla vaikea, sillä salaliittoteorioita on vaikea kiertää, koska kyseessä oli mitä todennäköisimmin jonkinlainen salaliitto samalla tavoin Marilyn Monroeta kohtaan.

Mutta mistä tällaiset teoriat lähtivät liikkeelle? Mitkä kirjat olivat pohjamateriaalia niille. Tätä taustaa vasten ainakin yhtä suomennettua kirjaa voi suositella ja se on Jim Garrisonin JFK - avoin tapaus (1992).

On mahdollista että muitakin kirjoja on, joita voisi suositella, mutta ne ovat mitä todennäköisimmin vielä kääntämättä suomeksi. Ensimmäisen kerran salaliittoteoriaa käsiteltiin perusteellisesti Jim Marrsin teoksessa The Plot That Killed Kennedy (1993).