Mikä olisi hyvä kirja 9-vuotiaalle pojalle, joka on kiinnostunut lentokoneista?

Kysytty

Mikä olisi hyvä kirja 9-vuotiaalle pojalle, joka on kiinnostunut lentokoneista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä lentokoneisiin liittyviä kirjavinkkejä:

Kaunokirjallisuutta:

Herge : Lento 714 (Tintti-sarjakuva)
Blyton, Enid : Viisikko vapauttaa lentäjät.
Verne, Jules : Kuumailmapallolla Afrikan halki. Alkuteos ilmestynyt 1863. Suomenkielisen kirjan takakansi: "Keksijä Samuel Ferguson, hänen palvelijansa Joe ja ystävänsä Dick Kennedy lähtevät ylittämään kuumailmapallolla vielä varsin tuntematonta Afrikan mannerta.Matka alkaa Itä-Afrikasta Sansibarin sulttaanikunnasta kohti länttä ja jatkuu yli Saharan autiomaan. Miehet kokevat matkallaan tuhat ja yksi huikeaa seikkailua ja henkeä salpaavaa jännityksen hetkeä"
Hamre, Leif: Lentokone kadoksissa. Norjankielinen alkuteos 1957, suomeksi 1958. Kirjassa ambulanssikone lähtee pohjois-Norjaan, kokee onnettomuuden ja toimelias miehistö yrittää selviytyä lumisilla tuntureilla. Kirjan jatko-osa Hyppää Petter keskittyy enemmän laskuvarjolentämiseen.

Tietokirjallisuutta: hakuteostyyppisiä kirjoja, jotka lentokonemalleja ja niiden ominaisuuksia:

Berger, Rolf : Maailman lentokoneet (2010)
Nummelin, Markku : Pieni lentokonekirja (täysin uusittu painos 2014)
Oxlade, Chris : Lentokoneet (2006) : kirjan liitteenä eri lentokonemallien rakennekuvia