Otsikko
Mikä oli vuonna 1922 presidentti Ståhlbergin seurueeseen kuuluneen eversti Schwindtin etunimi?

Kysytty

Mikä oli vuonna 1922 presidentti Ståhlbergin seurueeseen kuuluneen eversti Schwindtin etunimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Itsenäisen Suomen kenraalikunta 1918-1996 -teoksesta (WSOY 1996) löytyy Schwindt, Viktor Henrik, kenraalimajuri (s. 1866-1928). Hänet määrättiin Suomen Tasavallan sotajoukkojen Päämajan käyttöön 1918 Helsingin valloituksen jälkeen ja merkittiin everstinä Suomen armeijan upseeriluetteloon samana vuonna. Hän oli Presidentin sotilaskanslian päällikkö 1919-1925, joten hän lienee tarkoittamanne henkilö.