Mikä oli tv-näytelmä - joskus 80-90 -luvun vaihteessa ylellä kai, jossa näytteli Sakari Jurkka ja joku muu kuuluisa miesnäyttelija. Juonena oli kahden…

Kysytty

Mikä oli tv-näytelmä - joskus 80-90 -luvun vaihteessa ylellä kai, jossa näytteli Sakari Jurkka ja joku muu kuuluisa miesnäyttelija. Juonena oli kahden sotaveteraanin tapaaminen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juuri tuollaista näytelmää en saanut jäljitettyä, mutta voisikohan kyseessä olla Aimo Vuorisen kirjoittama, Sakari Jurkan esittämä monologinäytelmä "Veteraani" (lähetetty 11.4.1993, Yle TV2), jossa mies pohtii elämänsä kulkua muistellen muun muassa sotaa ja sotatoveriaan Raatikaista?

Kansallisen audiovisuaalisen instituutin Elonet-tietokannasta voi selailla elokuvia ja tv-tuotantoja, joissa Sakari Jurkka on esiintynyt
(http://www.elonet.fi/fi/henkilo/117528). Lista ei kuitenkaan ole täysin kattava.