Otsikko
Mikä oli 1960-luvun lopussa kirjastoissa ollut lasten/nuorten seikkailu-/fantasiakirjallisuuteen kuuluva kirjasarja jonka tapahtumat sijoittuivat Mars…

Kysytty

Mikä oli 1960-luvun lopussa kirjastoissa ollut lasten/nuorten seikkailu-/fantasiakirjallisuuteen kuuluva kirjasarja jonka tapahtumat sijoittuivat Mars-planeetalle?

Vastaus

Vastattu

Edgar Rice Burroughsin Mars-sarjan viisi ensimmäistä osaa on julkaistu suomeksi jo 1920-luvulla ja niistä on otettu uusintapainoksia 1940- ja 1960-luvuilla. Kirjojen päähenkilö John Carter siirtyy mystisesti Maasta Marsiin ja kokee siellä uskomattomia seikkailuja.