Mikä mitta on rullamitassa tuuma puolella oleva ruutu (kulmallaan seisova neliö)? Merkintä tulee vastaan ensimmäisen kerran noin 19,2 tuuman kohdalla ja menee…

Kysytty

Mikä mitta on rullamitassa tuuma puolella oleva ruutu (kulmallaan seisova neliö)? Merkintä tulee vastaan ensimmäisen kerran noin 19,2 tuuman kohdalla ja menee tasan 5 kertaa 8 jalkaan.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kyseessä on apuväline rakentajille Yhdysvalloissa. USA:n rakentamisohjeiden mukaan lattiapalkkeja tulisi olla 5 kappaletta 8 jalkaa kohden, eli kyseinen 19,2 tuumaa tulee siitä. Mitassasi voi olla myös merkittynä punaisella 16 tuumaa ja siitä sitten 32, 48 jne tuumat. Tämä taas osoittaa seinäkoolauksen väliä samaisen ohjeistuksen mukaan.