Mikä mahtaa olla kansakoulussa 1940 ja 1950- luvuilla käytettu kansakoulun lukirja, jossa on paljon loruja ja satuja.? Mm. Sä metsäpuro iloinen, mi riennät yhä…

Kysytty

Mikä mahtaa olla kansakoulussa 1940 ja 1950- luvuilla käytettu kansakoulun lukirja, jossa on paljon loruja ja satuja.?
Mm. Sä metsäpuro iloinen, mi riennät yhä vain... Loru kuukausista, viikonpäivistä jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aukusti Salon Meidän lasten aapisesta löytyy runo Ahkera puro, joka alkaa sanoin Sä, metsäpuro iloinen.
Ja Aukusti Salon Meidän lasten lukukirjasta Kuukaudet loru.
Kirjojen ensimmäinen painos on 1930-luvulta.