Mikä mahtaa olla jouluinen/talvinen satu, jossa varastetaan revontulet ja ne saadaan takaisin ajattelemalla lämpimiä asioita, kun jää sulaa? Kuuntelin lapsena…

Kysytty

Mikä mahtaa olla jouluinen/talvinen satu, jossa varastetaan revontulet ja ne saadaan takaisin ajattelemalla lämpimiä asioita, kun jää sulaa? Kuuntelin lapsena 80-luvun alkupuolella satua kasetilta ja sen tunnelma oli huima. Taustalla ulvoo susia ja seikkaillaan Lapissa. Kasetti on mennyt hukkaan, mutta toivoisin vielä kuulevani kyseisen satukuunnelman. Satu on jostain 70-luvun lopulta tai 80-luvun alulta. Todella hieno kuunnelma.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ilmeisesti kuunnelma nimeltä Kadonnut lahjasäkki. Tekijäksi on mainittu Kaija Tukia ja julkaisijaksi Pelastakaa Lapset ry.