Otsikko
Mikä lentokenttä tai kohde mahtaa olla kyseessä?

Kysytty

Mikä lentokenttä tai kohde mahtaa olla kyseessä?

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Latinalaisin kirjaimin tuo on ilmeisesti Elenchos dabateerioon? (vähän epäselvä, omega eli pitkä o?). Tosin tällä haulla ei löydy paikkakuntaa eikä lentokenttää, mutta sisään on tultu ja pois on lähdetty ja ilmeisesti ilmateitse on tultu. Elenkhos -sanalla on myös merkitys tarkastus.

1 ääntä

Kommentit

Kyseessä ei taida olla paikkakunta eikä lentokenttä, koska Google-kääntäjän mukaan sanat ovat elenchos diavatirio eli suomeksi ohjaus (johonkin) passi. Samaisen kääntäjän mukaan alimmat rivit ovat eisodos - exodos, suomeksi sisäänkäynti ja poistua. Keskimmäisistä riveistä ei valitettavasti saa selvää

Uskaltaisin väittää, että kyseessä on Kos. Leimassa merkki KΩ ja tuon kun laittaa Googleen tai Mapsiin, ja varsinkin pienellä kirjaimella Kω, niin sinne johdattaa kunhan ensin ohittaa kaikki sähkötekniikkaan viittaavat vastaukset. Kosin kartallakin näköjään käytetään sekä näin että myös s-kirjaimen kanssa.

Santeri osuu oikeaan. Kreikan liikenneministeriön sivusto, lentokentät:
"Kos Airport Ippokratis". Kun kielivalikosta klikkaa kreikkaa, tulee varmistus heti otsikossa: samat sanat kuin leiman toisella rivillä, viimeisenä K ja omega.
NCAA.gr / en / our-airports...

piti olla hcaa