Mikä lapsille suunnattu tietokonepeli on kyseessä? Muistan pelanneeni sitä vuosituhannen taitteessa. Pelin tai päähenkilön nimi on Robinson Crusoe tai jokin…

Kysytty

Mikä lapsille suunnattu tietokonepeli on kyseessä? Muistan pelanneeni sitä vuosituhannen taitteessa. Pelin tai päähenkilön nimi on Robinson Crusoe tai jokin väännös siitä. Tyyliltään peli on klikkiseikkailu ("point and click"), pelihahmot ovat inhimillistettyjä eläimiä ja pelimaailma sijoittuu autiolle saarelle. Olen kuumeisesti etsinyt tietoa tästä pelistä, mutta sen olemassaolosta ei tunnu olevan mitään viitettä Googlen hakutuloksissa.

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla "Robinson : jännittävä henkiinjäämispeli" (Young Genius 1999)?

Siinä päähenkilö on tosin ihminen, ei eläin.

Muita vanhoja autiolle saarelle sijoittuvia pelejä ovat myös

"Bing-Bong-saaren aarre : pääosissa Moppi ja Jehu" (2001)

Moppi ja Jehu etsivät Bing-Bong-saarelle piilotettua aarretta. Saaren prinsessa Leila apunaan he taistelevat merirosvokapteeni Kenkkua vastaan.

ja

"Gilbert ja kemystinen saari" (1999)

Lohikäärme Gilbert on joutunut mystiselle saarelle, jolta hän voi selviytyä vain kemian taitojensa ja mielikuvituksensa avulla.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos, kun tutkitte asiaa. Hakemani peli ei kuitenkaan ole mikään noista. Peli on kyllä suomenkielinen (ja ehkä myös suomalaista tuotantoa). Toivottavasti vielä joskus tämä tulee vastaan.

Lisäyksenä vielä jos tästä on kellekään mitään apua ja jos kukaan sattuisi peliä tästä tunnistamaan: pelissä on muistaakseni vain yksi mieskertojaääni, yhdessä pelin vaiheessa kuullaan pätkä Rigoletto-oopperan "La donna e mobilea", ja meressä asuvan mustekalan yhteydessä mainitaan sana "numismaatikko" - muistan oppineeni kyseisen sanan juuri tuosta.