Mika Finlandia talon (kiintean?) sisustuksen ja kalustuksen varit ja materiaalit eri huoneisa?

Kysytty

Mika Finlandia talon (kiintean?) sisustuksen ja kalustuksen varit ja materiaalit eri huoneisa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Finlandia-talolla on oma kotisivunsa http://finlandia.hel.fi/ , jonka kautta voi tarkastella talon salien ja huoneiden värimaailmaa. Tiloja pääsee katselemaan sivun yläpalkista, kohdasta Tilat. Kunkin tilaa voi tarkastella myös QTVR-panoraamakuvana.

Muutoin Finlandia-talon sisustuksesta voi etsiä tietoja esim. seuraavista julkaisuista:

Holopainen, Eeva-Kaarina: Finlandia Hall : meetings and music.
Helsinki : Otava, 2001.

Holopainen, Eeva-Kaarina: Finlandia-talo : tapahtumia, ihmisiä, musiikkia.
Helsingissä : Otava, 2001.

Aalto, Alvar: Finlandia-talo = Finlandia Hall.
Jyväskylä : Alvar Aalto -museo, 2000.

Alvar Aalto ja Helsinki = Alvar Aalto och Helsingfors / [toimitus: Eija Kämäräinen ja Arja Lehtonen].
Porvoo : Helsinki : Juva : WSOY, 1998.

Alvar Aallolla on myös oma museonsa. Tässä linkki museon sivuille:
http://www.alvaraalto.fi/museum/