Mikä elokuva: Aake Kallialan esittämä mies saunottaa toista miestä. Tämä mies kuolee. Aake Kallialan esittämä mies asettaa kalmon pyörätuoliin. Hän pukee sen…

Kysytty

Mikä elokuva: Aake Kallialan esittämä mies saunottaa toista miestä. Tämä mies kuolee. Aake Kallialan esittämä mies asettaa kalmon pyörätuoliin. Hän pukee sen ja ajaa parran ja asettaa sen pyörätuoliin ja työntää sitä pyörätuolia ja selittää vastaan tulevalle Mari Vainion esittämälle naiselle: Mun veli on neliraajahalvaantunut?

Vastaus

Vastattu

Aake Kalliala ja Mari Vainio ovat esiintyneet Elonet-tietojen mukaan vain kahdessa pitkässä elokuvassa yhtäaikaa: "Vääpeli Körmy - Taisteluni" (1994) sekä "Vääpeli Körmy ja kahtesti laukeava" (1997). Vainio esitti kummassakin elokuvassa upseeria, siinä missä Kallialan roolit olivat erilaiset (ruotsalainen sotilas sekä pultsari). Kuvatun kaltaista kohtausta ei näistä elokuvista löydy.

Kyseessä voisi kuvauksen perusteella olla myös esimerkiksi tv-sketsisarjan osa. Kalliala ja Vainio vierailivat vuosina 1995-1996 esitetyssä "Herkku & Partanen"-sarjassa, mutta ainakin IMDb-tietojen mukaan eri jaksoissa.

Aake Kalliala Elonetissä ja IMDb:ssä.

Mari Vainio Elonetissä ja IMDb:ssä.

Kenties joku lukijoistamme tunnistaa tämän kohtauksen?