Mikä automerkki / malli säilyttää suhteellisesti parhaiten arvonsa ( Suomessa) a) 5 vuoden kuluttua ostohetkestä b) 10 v.?

Kysytty

Mikä automerkki / malli säilyttää suhteellisesti parhaiten arvonsa ( Suomessa) a) 5 vuoden kuluttua ostohetkestä b) 10 v.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Automerkkien/mallien hintojen muutoksia voi vertailla Tekniikan maailma-lehden vuosittain julkaisemasta "Käytettyjen autojen hinnat"-liitteestä (esim. TM 2007, nr. 9, liite).
Tuulilasi-lehdessä 2007, nr. 5 on aiheeseen liittyvä artikkeli "Säilyykö autosi arvo? : käytettyjen hinnat huhtikuussa 2007" .
Myös Helsingin sanomista löytyy aiheesta kirjoitettu artikkeli 14.4.2007: "Uuden auton arvo puolittuu nopeasti. Käytetyt autot halventuneet selvästi viime vuosina".

Kaikkia näitä lehtiä voi lukea mm. Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjastossa Pasilassa (ma-to 10-20, pe 10-18; 13.8.2007 alkaen myös la 10-16)