Otsikko
Mihin sairauteen viittaa sotilas kantakortin merkintä 56b LTU?

Kysytty

Hei, mihin sairauteen viittaa sotilas kantakortin merkintä 56b LTU?

Vastaus

Vastattu

Vuoden 1943 lääkärintarkastusohjesäännön mukaan kyseessä olisi pääluokka 56., Muut sydänsairaudet (Ceteri Morbi cordis) ja alaluokka 56b., Hermoperäiset, toiminnalliset sydänhäiriöt.