Mieleeni on jäänyt sketsi, jonka haluaisin nähdä uudestaan. Oli jossain suomalaisessa sketsisarjassa, siinä vietettiin joulua. Mummo tuli käymään, en muista…

Kysytty

Mieleeni on jäänyt sketsi, jonka haluaisin nähdä uudestaan. Oli jossain suomalaisessa sketsisarjassa, siinä vietettiin joulua. Mummo tuli käymään, en muista esittikö Pirkka-Pekka Petelius häntä vai oliko PPP joku muu sketsin hahmoista. Perhe otti mummon iloisena vastaan mutta kun lahjat oli saatu, hänet heitettiin ovesta ulos, taisipa joku ihan takapuoleen potkaista. Ei ole mitään mielikuvaa, milloin näin tämän, todennäköisesti ei kuitenkaan vielä 80-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Sketsi oli nimeltään "Me Katajat ja joulu". Se oli mukana Ryhmäteatterin Tabu-sketsisarjassa, joka esitettiin MTV3:n SubTV-kanavalla vuonna 1986. Pirkka-Pekka Petelius esitti sketsissä tosiaan mummoa. Katajan perheen isää esitti Aake Kalliala ja äitiä Kari Heiskanen. Lapsia esittivät Vesa Vierikko ja Maija Leino. Paras tapa löytää sarja lienee nykyisin DVD, joka julkaistiin 2007 ja jota voi löytää hyvällä onnella käytettyjen elokuvien liikkeistä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tabu_(televisiosarja)#Me_Katajat_ja_joulu

0 ääntä

Kommentit

Pieni korjaus vastaukseen: SubTV:tä ja MTV3:a ei kumpaakaan ollut edes olemassa vielä vuonna 1986. Tabu esitettiin tuon aikaiseen normaaliin tapaan MTV:n ohjelmana Ylen TV1-kanavalla. MTV:llä ei ollut vielä tuolloin omaa kanavaa, vaan se sai sellaisen vasta vuoden 1993 alusta, kun MTV ja Kolmoskanava yhdistyivät MTV3:ksi.