Michelle Paverin Pronssisoturit sarjan viimeisten osien suomennoksia on odotettu jo kolme vuotta. Miksi kysytystä kirjasarjasta ei saada suomennosta?

Kysytty

Michelle Paverin Pronssisoturit sarjan viimeisten osien suomennoksia on odotettu jo kolme vuotta. Miksi kysytystä kirjasarjasta ei saada suomennosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kustantaja Tammen verkkosivuilla ei ole mitään viitettä tämän sarjan osien 4 ja 5 julkaisuaikataulusta. Tammen tiedottaja Ari Elo ari.elo@tammi.fi osaa varmaan paremmin kertoa, aikooko kustantaja suomentaa koko sarjan vai ei. Valitettavasti nimittäin ei ole mitään takeita siitä, että kerran aloitettu sarjan suomentaminen ja julkaiseminen viedään loppuun. Kustantaja on voinut tehdä sopimuksen koko sarjasta, mutta pidättää silti itselleen oikeuden olla julkaisematta, jos edelliset osat eivät ole menneet tarpeeksi hyvin kaupaksi. Tämä ei valitettavasti ole harvinaista.

Heikki Poroila