Marraskuussa 1977 uusnatsit tekivät Lauttasaaressa kirjapaino Kursiiviin kohdistuneen tuhopolton. Isku sai aikoinaan valtavaa huomiota varsinkin…

Kysytty

Marraskuussa 1977 uusnatsit tekivät Lauttasaaressa kirjapaino Kursiiviin kohdistuneen tuhopolton. Isku sai aikoinaan valtavaa huomiota varsinkin vasemmistolehdistössä. Onko Kursiivin tuhopoltosta olemassa esim. opinnäytetöitä tai muuta kirjallista materiaalia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tutkimistani tietokannoista ei ainakaan löytynyt tietoa tuota aihetta käsittelevistä opinnäytetöistä. On toki pieni mahdollisuus, että siitä olisi tehty opinnäytetyö, joka ei näy tietokannoissa tai jota ei pysty löytämään suoraan kirjapainon nimellä.

Muutenkin Kursiivin tuhopoltosta näytti olevan huonosti materiaalia. Luultavasti ajan sanomalehdet ja mahdollisesti oikeudenkäyntiasiakirjat tarjoaisivat siitä parhaiten tietoa.