Lumikista on olemassa versio, jossa paha äitipuoli yrittää tappaa hänet myrkkykammalla, mutta onko tämän lisäksi mitään muuta versiota, jossa käytetään…

Kysytty

Lumikista on olemassa versio, jossa paha äitipuoli yrittää tappaa hänet myrkkykammalla, mutta onko tämän lisäksi mitään muuta versiota, jossa käytetään myrkkyomenan sijasta jotain muuta?

Vastaus

Vastattu

Satu Apon Ihmesatujen historiasta (SKS 2018) löytyy laaja artikkeli Lumikki-sadun alkuperästä ja erilaisista muunnelmista. Kamman ja myrkkyomenan

lisäksi Lumikki on yritetty ottaa hengiltä mm. granaattiomenan puolikkaalla ja myrkkyviikunoilla.