Luin vastikään koulussa Kärpästen herran, ja sen on ollut siitä eteenpäin ehdoton lempikirjani. Mitä muuta William Golding on kirjoittanut? Voiko kirjan…

Kysytty

Hei! Luin vastikään koulussa Kärpästen herran, ja sen on ollut siitä eteenpäin ehdoton lempikirjani. Mitä muuta William Golding on kirjoittanut? Voiko kirjan pohjalta suositella jotain muuta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

William Goldingilta on suomennettu Kärpästen herran lisäksi seuraavat kirjat:

Merimatka (1981)
Näkyvä pimeys (1983)
Paperimiehet (1985)
Perilliset (1985)
Vapaa putoaminen (1986)
Pyramidi (1987)
Laskusilta (1990)
Laiva tulessa (1991)

Muiden kirjailijoiden kirjoista voisit kokeilla vaikka näitä:

Boyne, John: Poika raidallisessa pyjamassa
Collins, Suzanne: Nälkäpeli (+ jatko-osat Vihan liekit, Matkijanärhi)
Condie, Ally: Tarkoitettu (+ jatko-osa Rajalla, 3. osa ei vielä ilmestynyt)
Dahl, Roald: Rakkaani, kyyhkyläiseni : jännityskertomuksia
Nothomb, Amélie: Antikrista
Sachar, Louis: Paahde
Steinbeck, John: Helmi
Teller, Janne: Yhtään