Otsikko
Luin noin 10 vuotta sitten rakkausromaanin, jossa nainen kertoi asioista, joita haluaisi rakastamansa miehen kanssa tehdä. Tapa, jolla kirjailija ilmaisi asian…

Kysytty

Hei,
Luin noin 10 vuotta sitten rakkausromaanin, jossa nainen kertoi asioista, joita haluaisi rakastamansa miehen kanssa tehdä. Tapa, jolla kirjailija ilmaisi asian on jäänyt mieleeni. Kirjan keskellä oli muutaman sivun pituinen luettelo, jossa ei käytetty pilkkuja eikä pisteitä. Tähän tapaan: Haluaisin matkustaa kauas kävellä hiekkarannalla auringonlaskussa keinua kiikussa paistaa ahvenia nuotiolla levätä riippumatossa kirjoittaa nimesi rantahietikkoon pyöräillä lähikaupunkiin suudella... Tämä luettelo oli siis noin 4-6 sivun mittainen. Mistä kirjasta on kyse?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anna Gavaldan romaanissa "Viiniä keittiössä" on tällainen kohta.

"...käydä eväsretkillä, viettää siestaa joen rannalla, syödä persikoita, katkarapuja, voisarvia, tahmeaa riisiä, uida tanssia...", liki kaksi sivua, kirjan loppupuolella.