Otsikko
Luin muutama vuosi sitten kirjan, joka kuvasi 1960-lukulaista elämää irlantilaisessa kerrostalossa. Kirjasta jäi mieleen hieno ajankuva ja haluaisin lukea sen…

Kysytty

Luin muutama vuosi sitten kirjan, joka kuvasi 1960-lukulaista elämää irlantilaisessa kerrostalossa. Kirjasta jäi mieleen hieno ajankuva ja haluaisin lukea sen uudelleen. Maeve Binchyn teoksista en löytänyt kyseistä kirjaa, joten kaiketi tekijä oli joku muu, joskin kerronnaltaan saman tyyppinen.
Löytäisittekö tuon kirjan minulle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahdollisuuksia varmaankin on paljon. Et kertonut, oliko kyseessä muistelmateos vai romaani. Et myöskään, luitko kirjan suomeksi vai englanniksi.

Yksi mahdollisuus on Peter Sheridanin muistelmateos Nuoruuteni Dublin. Kirja on ilmestynyt suomeksi 2000. Kirja kertoo 1960-luvun lapsuudesta Dublinissa.  Kirjasampo kertoo kirjasta näin: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Auf882a5e6-838f-4b63-8b43-961cd20d99bc

Muita mahdollisuuksia:
Brown, Christy : Jonnekin päivästä pois. Kirja kertoo 1960-luvun Dublinin elämästä. Kertojana vaikeasti vammainen minähahmo. Kirjasampo:  https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au484129f5-126d-4f92-9ef0-c52fbea286f4

Doyle, Roddy: Paddy Clarke hähhähhää (suomeksi 1993). Kirja on lapsinkökulma irlntilaisen pikkukaupungin köyhien elämään 1960-luvulla. Kavereita ja jalkapalloa, mutta myös alkoholia ja riitelyä- Kirjasampo:  https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_9728

Voisiko näistä joku olla oikea kirja?