Luin Mari Mörön kirjan Pulukeikka, ja ihmettelen minkä näköinen toimittaja Jakke Tianen on, sillä en löydä yhtään kuvausta hänestä????

Kysytty

Luin Mari Mörön kirjan Pulukeikka, ja ihmettelen minkä näköinen toimittaja Jakke Tianen on, sillä en löydä yhtään kuvausta hänestä????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toimittaja Jakke Tiainen on minäkertoja Mari Mörön kirjassa Pulukeikka. Hänen ulkonäköään ei kuvailla kirjassa, joten täytyy käyttää mielikuvitusta. Joitakin viitteitä on hänen pukeutumisestaan. Hänellä on samettihousut (s. 31) ja parhaimpiinsa pukeutuneena hän on lankannut kenkänsä mustalla tussilla ja hangannut margariinilla (s. 76). Hänen pojallaan on valkoista tukkaa kuin ylikukkineella horsmalla ja ginipullon etiketin väriset silmät (s. 60). Jospa tästä voisi jotain päätellä toivoen, että omena ei ole pudonnut kauas puusta.