Luin joskus kauan sitten muistaakseni Agatha Christien dekkarin, jossa minä-kertoja paljastuu murhaajaksi. Kirjan lopussa murhaaja astelee tyytyväisenä…

Kysytty

Hei,
luin joskus kauan sitten muistaakseni Agatha Christien dekkarin, jossa minä-kertoja paljastuu murhaajaksi. Kirjan lopussa murhaaja astelee tyytyväisenä vääryydellä saamaansa kartanoon ja samalla lukija saa tietää, että hän on syyllinen. Haluaisin lukea kirjan uudelleen, mikäköhän sen nimi on? Vai oliko se edes Christien kirja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Agatha Christien tuotannosta löytyy kaksi kirjaa, joissa tarinan minäkertoja on myös tarinan murhaaja: Roger Ackroydin murha ja Ikiyö. Näistä Ikiyö vastaa paremmin kysymyksessä jäljitettyä tarinaa. Siinä kertoja Michael Rogers hankkii itselleen unelmiensa talon menemällä naimisiin rikkaan perijättären Ellie Goodmanin kanssa ja järjestämällä sitten tämän kuoleman tapaturmalta vaikuttavassa ratsastusonnettomuudessa.