Otsikko
Luin aikoinani hyvän kirjan, jota en ole enää löytänyt jälkeen päin. Kirjan päähenkilö oli elämästään nauttiva mies. Hän eli muistaaksi kirjassa keskiajalla…

Kysytty

Hei. Luin aikoinani hyvän kirjan, jota en ole enää löytänyt jälkeen päin.
Kirjan päähenkilö oli elämästään nauttiva mies. Hän eli muistaaksi kirjassa keskiajalla. Kirjoittaja oli ranskalainen. Nimi saattoi alkaa B-kirjaimella. Jos muistan oikein niin kirja oli kirjoitettu joskus 1915- 1925, koska kirjailija oli kuollut joskus 1910- 1920 -luvulla. Suomennus oli tehty mielestäni paljon myöhemmin. Kirja ei ollut kovin paksu eli kyseessä oli enemmän ohkainen romaani.
Olisiko mitään mahdollista löytää tätä kirjaa uudestaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaipaamasi kirja saattaa hyvinkin olla Romain Rollandin kirjoittama Mestari Breugnon. Se on alunperin ilmestynyt v. 1919 (suomeksi 1979). Tapahtumapaikkana on ranskalainen pikkukaupunki Clamecy 1500- ja 1600-luvun taitteessa ja päähenkilönä veijari ja elämäntaituri Colas Breugnon.
Kirjan sijaintitiedot pääkaupunkiseudulla voit tarkistaa Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/