Otsikko
Luemme oppilaideni kanssa päivittäin erilaisia kirjoja. Oppilaani ovat kolmas- ja neljäsluokkalaisia, ja lukutaidon taso vaihtelee suuresti. Etsin nyt lapsille…

Kysytty

Hei! Luemme oppilaideni kanssa päivittäin erilaisia kirjoja. Oppilaani ovat kolmas- ja neljäsluokkalaisia, ja lukutaidon taso vaihtelee suuresti. Etsin nyt lapsille sopivia sarjakuvia. Osaatteko vinkata uusia tai vanhempia sarjakuvamuotoon kirjoitettuja kirjoja? Tähän mennessä olen löytänyt vasta Anne Muhosen Sirkus Rinkeli- ja Universumin avain -kirjat sekä Pauli Kallion Kalle, pallo ja sello -kirjan. Lisäksi muistelisin, että ainakin jokin Peppi Pitkätossu löytyy myös sarjakuvana. Haussa olisi nyt tosiaan jotain muuta kuin perinteisimpiä Aku Ankka ym. lehtiä. Kiitos jo etukäteen! :)

Vastaus

Vastattu

Hei

Tässä muutamia ehdotuksia nk. tavallisista ja nyt niin suosituista manga-sarjakuvista:

Sarjakuvia kolmos-nelosille:

Milla Paloniemi: Veera & minä

Joann Sfar: Pikku vampyyri menee kouluun

Aaron Blabey: Hurja jengi-sarja

Tiina Konttila: Sirkus Rinkeli sekä Sirkus Rinkeli 2

Aarre: Sarjakuvia Oulun pohjoismaisesta sarjakuvakilpailusta

Star wars : the clone wars

Janne Kukkonen: Voro 1, 2 ja 3

Charles Dixon: Hobitti

Manga sarjakuvia:

Mamemoyashi: Kani nimeltä Mulko

Rino Mizuho: Maaginen suklaapuoti-sarja

Yuma Ando: Etsiväkoira Sherdock-sarja

Hayao Miyazaki: Liikkuva linna-sarja

Yu Tomofuji: Tähdet laitumen yllä

Kanata Konami: Chi’s sweet home-sarja

Gosho Aoyama: Salapoliisi Conan-sarja

Sayri Tatsuyama: Happy, Happy Clover-sarja