Otsikko
Löytyykö tutkimusmateriaalia hoitoturpeen käytöstä tai kuinka sitä valmistetaan? (Vinkkinä sain tiedon Pirinen Heikki lääketieteellinen tutkimus)

Kysytty

Löytyykö tutkimusmateriaalia hoitoturpeen käytöstä tai kuinka sitä valmistetaan? (Vinkkinä sain tiedon Pirinen Heikki lääketieteellinen tutkimus)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mervi Hongiston ja Merja Pihlajamäen teoksesta Saunan salaisuus löytyy tietoa hoitoturvetuotannosta ja turvehoidoista. Liisa Kinnusen teoksessa Äiti Maan parantavat hoidot tekijä kertoo itse kehittämästään hoitoturpeesta ja sen vaikutuksista eri vaivoihin. Tieteellisempi lähestymistapa löytyy Harry Uosukaisen teoksesta Turpeen balneologinen käyttö (Oulun yliopisto, 2001. 46 lehteä)