Otsikko
Löytyykö tutkimuksia,lehtiartikkeleita tai muuta materiaalia aiheesta etätyö, ja varsinkin toimistotehtävien osalta?

Kysytty

Löytyykö tutkimuksia,lehtiartikkeleita tai muuta materiaalia aiheesta etätyö, ja varsinkin toimistotehtävien osalta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston aineistorekisteristä löytyy 30 viitettä antamalla asiasanaksi etätyö. Näiden teosten saatavuuden voi tarkistaa aineistotietokanta Plussasta http://www.libplussa.fi. Lehtiartikkeliviitetietokanta Aleksista, joka on käytössä kirjastojen asiakastyöasemilla, löytyy myös useita viitteitä etätyöstä, artikkeleita 83 ja yhteensä viitteitä 183 kpl. Tässä muutama esimerkki

Anttila, Risto Konttori komerossa Uudistuva konttori 1997 ; (23) ; 7-8 ; 4-7

Arrasvuori, Juha Uutta puhtia etätyöhön Tietokone 1996 ; (14) ; 5 ; 65-67

Koska artikkeliviitteitä on näin paljon, olisi parasta mennä kirjastoon paikan päälle niitä rauhassa selaamaan ja etsimään sopivimmat. Pääkirjastossa Pasilassa on laajin lehtivalikoima ja sieltä löytyvät parhaiten myös säilytettävät lehdet.