Löytyykö teiltä sähkövoimalaitostekniikkaa käsitteleviä kirjoja? Olisi kysymys lähinnä generaattori - voimaverkko -välisestä tekniikasta ja siihen liittyvästä…

Kysytty

Löytyykö teiltä sähkövoimalaitostekniikkaa käsitteleviä kirjoja? Olisi kysymys lähinnä generaattori - voimaverkko -välisestä tekniikasta ja siihen liittyvästä automaatiosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarvitsemasi tieto on niin spesifiä, että joutunet kääntymään Teknillisen korkeakoulun kirjaston puoleen. Yhteystiedot löytyvät sivulta www.hut.fi/Yksikot/Kirjasto.

Helsingin kaupunginkirjaston tarjonnan näkee verkon kautta seuraavasti: tietokantamme on osoitteessa http://www.libplussa.fi. Valitse aluksi
Helsinki, jolloin pääset hakulomakkeeseen. Valitse lomakkeesta
”asiasana tai luokka”. Kirjoita hakusanaksi numero 627.3 ja tee haku. Tällä tavoin saat kirjat luokasta Sähköenergian muuttaminen, muuntaminen, jakelu ja siirto. Toisen haun voit tehdä numerolla 627.5, joka vastaa aiheita Sähköenergian tuottaminen. Voimalatekniikka. Hakutulokset tulevat uusimmasta vanhimpaan.

Kuten näkyy, meillä on voimalaitosalalta vain perusluontoisia oppikirjoja, käytännön oppaita ja tutkimusraportteja. Lehteilin paikalla olevia kirjoja, mutta laajimmassakin (Aura, Sähkölaitostekniikka, 1993) oli koko sähkölaitosautomaatiosta vain muutama sivu.

Teknillisen korkeakoulun kirjaston tietopalvelu on maksullista, mutta kokoelmat ovat kaikkien käytettävissä.