Otsikko
Löytyykö suomenkielistä akupunktiohoidosta kertovaa kirjaa, jossa olisi kerrottu mm. verenvähyydestä ja siihen liittyvistä oireista ja niiden hoidoista?

Kysytty

Löytyykö suomenkielistä akupunktiohoidosta kertovaa kirjaa, jossa olisi kerrottu mm. verenvähyydestä ja siihen liittyvistä oireista ja niiden hoidoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Varsinaisesti verenvähyyttä käsittelevää tietoa en akupunktiokirjoista ole löytänyt. Hyvä artikkeli akupunktiohoidosta ja sen hoitokohteista ja komplikaatioista sen sijaan löytyy teoksesta:

LÄÄKÄRIN käsikirja / toimitus: Ilkka Kunnamo ... [et al.] ; Julkaisut: Duodecim, 2004 (Jyväskylä : Gummerus). -1526, [2] s. : kuv. ; 26 cm.

Artikkelin akupunktuurista on kirjoittanut Seppo YT Junnila. Teoksen voi lainata tai sitä voi käydä lukemassa Jyväskylän kaupunginkirjastossa.

Tässä vielä alla pari kohtuullisen uutta suomenkielistä kirjaa akupunktiosta:

Aejmelaeus, Päivi: "Akupunktioatlas : meridiaanit ja akupisteet : käsikirja perinteisen kiinalaisen lääketieteen harrastajille" (2002)
Hiltunen, Marja: "Kiinalainen lääketiede: terveyttä ja tasapainoa" (2001)