Löytyykö Seinäjoen kaupunginkirjastosta kirjoja liittyen ravintolan päivälliseen?

Kysytty

Löytyykö Seinäjoen kaupunginkirjastosta kirjoja liittyen ravintolan päivälliseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ravintolan päivällisen suunnittelusta on kirjoitettu yleensä vain pieniä kappaleita, joten tieto pitää kerätä monista eri kirjoista.

Ateria- ja ruokalistasuunnittelusta, mm. päivällisten suunnittelusta löytyy tietoa esim. näistä Seinäjoen kaupunginkirjaston kokoelmiin kuuluvista teoksista:

Hiekkataipale, Anne. Bongaa : palvelun ja tarjoilun avaimet. Helsinki : WSOY, 2002. Sivut 39-40.
Lampi, Raija. Ruokapalvelut työnä. Helsinki : WSOY, 2001. Sivut 105-109.
Liikala, Jaana. Ruokapalvelujen markkinointi. Helsinki : Otava, 1996. Sivut 18-32.
Lehtinen, Mika. Ruoanvalmistuksen käsikirja. Helsinki : WSOY, 2003.
Lehto, Pirkko. Kokin käsikirja. Helsinki : Otava, 1998.
Karhu, Hannu. Ravintolapalvelu. Helsinki : Restamark, 1992.
Louhija, Jarl. Ruokalistaopas. 1978.
Manninen, Jaana. Juhla- ja edustustarjoilu : käsikirja edustustilaisuuksien, tilaustarjoilun ja juhlien järjestäjälle. Helsinki : Otava, 1997.
Laita, Samuli. Hyvä menu on tasapainoilua (Ruoka & juoma). Helsingin sanomat 2006-01-12. Lisäksi: Tietokulma: Näin suunnittelet aterian.

Lisätietoa löytyy näistä teoksista, joita voi kaukolainata kirjaston kautta. Kaukolainat ovat maksullisia.

Hietanen, Annika. Ateriakokonaisuuden eri osien valintaperusteet ja suunnittelu suurtalouksissa. Helsinki : Helsingin yliopisto, elintarvikekemian ja -teknologian laitos , 1990. Pro gradu -työ.
Pyöttiälä, Risto. Ruokatuotanto. Osa: 1 : Esillepanotekniikka ja annossuunnittelu. Helsinki : Restamark, 1993.