Löytyykö Seinäjoen kaupunginkirjastosta kirjoja liittyen ravintolan päivälliseen?

8.9.2006

9.9.2006
9.9.2006

Ravintolan päivällisen suunnittelusta on kirjoitettu yleensä vain pieniä kappaleita, joten tieto pitää kerätä monista eri kirjoista.

Ateria- ja ruokalistasuunnittelusta, mm. päivällisten suunnittelusta löytyy tietoa esim. näistä Seinäjoen kaupunginkirjaston kokoelmiin kuuluvista teoksista:

Hiekkataipale, Anne. Bongaa : palvelun ja tarjoilun avaimet. Helsinki : WSOY, 2002. Sivut 39-40.
Lampi, Raija. Ruokapalvelut työnä. Helsinki : WSOY, 2001. Sivut 105-109.
Liikala, Jaana. Ruokapalvelujen markkinointi. Helsinki : Otava, 1996. Sivut 18-32.
Lehtinen, Mika. Ruoanvalmistuksen käsikirja. Helsinki : WSOY, 2003.
Lehto, Pirkko. Kokin käsikirja. Helsinki : Otava, 1998.
Karhu, Hannu. Ravintolapalvelu. Helsinki : Restamark, 1992.
Louhija, Jarl. Ruokalistaopas. 1978.
Manninen, Jaana. Juhla- ja edustustarjoilu : käsikirja edustustilaisuuksien, tilaustarjoilun ja juhlien järjestäjälle. Helsinki : Otava, 1997.
Laita, Samuli. Hyvä menu on tasapainoilua (Ruoka & juoma). Helsingin sanomat 2006-01-12. Lisäksi: Tietokulma: Näin suunnittelet aterian.

Lisätietoa löytyy näistä teoksista, joita voi kaukolainata kirjaston kautta. Kaukolainat ovat maksullisia.

Hietanen, Annika. Ateriakokonaisuuden eri osien valintaperusteet ja suunnittelu suurtalouksissa. Helsinki : Helsingin yliopisto, elintarvikekemian ja -teknologian laitos , 1990. Pro gradu -työ.
Pyöttiälä, Risto. Ruokatuotanto. Osa: 1 : Esillepanotekniikka ja annossuunnittelu. Helsinki : Restamark, 1993.