Löytyykö Sami Pitkämön kappaleisiin "Sinulle lauluni teen" nuotteja sekä Ainiaan (Sami ja Maarit)? Entä vanha kunno "Niin se käy", jonka ovat levyttäneet…

Kysytty

Hei,

Löytyykö Sami Pitkämön kappaleisiin "Sinulle lauluni teen" nuotteja sekä Ainiaan (Sami ja Maarit)?

Entä vanha kunno "Niin se käy", jonka ovat levyttäneet suokesi ainakin lea Lave ja Katri Helena?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Huonolta valitettavasti näyttää. Edes Violasta, joka on Suomen kansallisdiskografia ja nuottiaineiston kansallisbibliografia, ei löydy Sami Pitkämön lauluja nuotteina, joten ilmeisestikään niitä ei sellaisina ole edes julkaistu. (Violassa on tiedot kaikista kotimaisista nuoteista vuodesta 1977 alkaen.) Molempien laulujen tekstit kyllä löytyvät ainakin Sami Pitkämön levyn "Lauluja rakkaudesta ja vähän muustakin" tesktiliitteestä.

"Niin se käy", alkuperäiseltä nimeltään "Un, deux, trois" (vuodelta 1976) ei myöskään löydy nuottina Violasta - tuskinpa tätä ranskalaista sävelmää Suomessa olisi nuottina julkaistukaan, vaikka tuohon aikaan käännösiskelmien levyttäminen olikin tavanmukaista. Ainakaan HelMet-verkkokirjastosta kappaletta ei löydy myöskään ulkomaisena nuottina alkuperäisellä nimellään. Joistakin nuottijulkaisuista kyllä löytyy samanniminen Un, deux, trois -kappale, mutta ilmeisesti kyseessä on ranskalainen lastenlaulu, ei tämä euroviisu.