Otsikko
Löytyykö rauhallista kevyttä/kevyttä klassista instrumenttimusiikkia (kaikki klassikot läpikäyty, Schuman, Verdi, Wagner ym vast).

Kysytty

hei
löytyykö rauhallista kevyttä/kevyttä klassista instrumenttimusiikkia (kaikki klassikot läpikäyty, Schuman, Verdi, Wagner ym vast).

Vastaus

Vastattu

Ehkäpä löydät mieluista kuunneltavaa esimerkiksi seuraavilta säveltäjiltä: Ludovico Einaudi, Yann Tiersen, Yiruma, Max Richter. Myös Michael Nyman ja Philip Glass ovat säveltäneet musiikkia, joka voisi kiinnostaa sinua. Molemmat ovat säveltäneet esimerkiksi elokuvamusiikkia. Tässä muutama levyvinkki:

Einaudi, Ludovico: In a time lapse

Tiersen, Yann: "Pour Amelie" : piano music

Yiruma: River flows in you

Richter, Max: Solo piano music

Cochrane, Lynda: The English patient : and other arthouse classics

Uakti: Aguas da Amazonia / music composed by Philip Glass

Capuçon, Renaud (viulu): Cinema

Hope, Daniel (viulu): Spheres

Hauser, Stjepan (sello): Classic

Benedetti, Nicola (viulu): The silver violin

Näihin levyihin tai sävellyksiin on helppo tutustua Naxos Music Libraryssa. Samalla voit löytää muutakin mielenkiintoista kuunneltavaa. Naxos Music Library on suoratoistopalvelu, jonka moni kirjasto on hankkinut asiakkaidensa käyttöön. Palveluun kirjaudutaan kirjastokortin numerolla. Esimerkiksi Piki-kirjastojen asiakkaille kirjautumislinkki löytyy Piki-verkkokirjaston sivulta.

E-musiikki Piki-verkkokirjaston e-aineistot-sivulla: https://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/e-musiikki