Löytyykö mitään kirjaa/teosta, joka kertoo kiinalaisesta tyylikaudesta, tyylihistoriasta?

Kysytty

Löytyykö mitään kirjaa/teosta, joka kertoo kiinalaisesta tyylikaudesta, tyylihistoriasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos kysymyksesi tarkoittaa Kiinasta tulleita vaikutteita Euroopan koristetaiteisiin ja sisustukseen, niin tästä aiheesta löytyy tietoa ainakin seuraavista teoksista:
1) Suomen museo 2000: sivut 49-63: Jouni Kuurna: Chinoiserie Suomessa 1700-luvulla.
2) Huotari: Kiinan kulttuuri, 3. uud. p. 1999: sivulta 516 alkaen.
3) Hagelstam: Suuri antiikkikirja: sivulta 53 alkaen.

Tarvittaessa voit tulla kirjastoon etsimään lisää tietoa muista antiikkikirjoista.