Löytyykö mistään Suomessa julkaistusta nuottikirjasta Maigret Themen nuottia sekä saman sävelmän suomalaisen version mies ja piippu nuottia? Onko teillä tietoa…

Kysytty

Löytyykö mistään Suomessa julkaistusta nuottikirjasta Maigret Themen nuottia sekä saman sävelmän suomalaisen version mies ja piippu nuottia? Onko teillä tietoa mahdollisista ulkomailla julkaistuista nuottikirjoista joissa Maigret theme olisi mukana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maigret Theme-niminen kappale löytyy itse asiassa kahdelta eri säveltäjältä: Nigel Hess ja Ron Grainer. Mies ja piippu on suomennos Grainerin kappaleesta (san. Saukki). Hessin kappale löytyy ainakin "More TV hits of the 90s"-nuotilta (tunniste 1859090001,nuotinnos: laulumelodia, piano, sointumerkit. "Tv themes for keyboard" (tunniste: 1859091717, nuotinnos: melodia ja sointumerkit kosketinsoittimille) sisältää jommankumman version, luettelointitiedoissa säveltäjää ei mainita. Suomenkielisestä versiosta ei valitettavasti löydy nuottina viitteitä hakuteoksista eikä tietokannoista. Nuottien saatavuustiedot voit tarkistaa aineistotietokannastamme Plussasta (www.lib.hel.fi/plussa/).