Löytyykö mistään kirjaa tai muuta julkaisua, missä on malleja erilaisista ornamenteista ja erityisesti suomalaisista vanhoista ja uusista ornamenteista?

Kysytty

Löytyykö mistään kirjaa tai muuta julkaisua, missä on malleja erilaisista ornamenteista ja erityisesti suomalaisista vanhoista ja uusista ornamenteista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun www.helmet.fi -haku antoi kohdasta SANAHAKU (kirjoita sanahakuun ORNAMENTIIKKA) valitse materiaaliksi KIRJA ja kieleksi SUOMI, niin saa alkuun aika mukavannäköisen tuloksen mm. Lindberg, Carolus: Koristetaide, 420 kuvaa ja liitettä. -2 värikuvaa (WSOY, Porvoo, 1927) - Karijärvi, Päivi: Koristemaalaus - Havia, Pentti K: Ornamentit, 1986, Kansanomaisia ornamenttiaiheita työpiirustuksina sekä diakuvina valmiista esineistä. Sittenhän voi jatkaa hakua vaikkapa niin, ettei rajaa kieltä, mutta jos hakee juuri suomalaisia aiheita löytää parhaiten rajaamalla suomen kieleen.